onsdag 27 juni 2012

Glad & Gravid


Så har det hänt, graviditeten är ett faktum. Efter, i alla fall som det känns, lång väntan är det nu så gott som säkert att tillökning är att vänta. Svullna bröst och växande mage har konstaterats och det om nåt brukar vara säkra tecken på att bebisvärlden är i antågande. En glad nyhet, som naturligtvis måste firas på ett eller annat vis. Antagligen genom en stor hög med maskrosblad till den blivande modern, fadern och mostrarna. Det är nämligen Lady Rufus, ett av familjens absolut bedårande marsvin, som uppvisar alla tecken på att vara gravid. Efter vissa utredningar inom familjen har vi slutligen enats om att Harry och Nova, husgudar och älskade vovvar, måste kunna räknas som lite moster och morbror de med. För att inte tala om min egen roll som stand in som svinmormor. Nåt som definitivt inte går att ta miste på är Emelies lycka över situationen och det i sig gör att hela tilldragelsen är glädjande.   

Glädjande var det även att komma in på gymet, där närvarande gymägare direkt frågade hur gårdagens undersökning förlöpt. Icke närvarande gymägare skickade mig sms i samma ärende. Det som är härligt med dessa människor att det inte är nåt de måste fråga, de måste inte bry sig om eller vilja veta, utan de gör det ändå. Antagligen för att det är precis så gulliga, modiga och underbart medmänskliga de är. Nåt som jag sagt förr, men gärna säger igen, är att det bemötande som de har gentemot människor omkring sig finns många som har mycket att lära av. 

Vad finns det mer att tillägga? Prästkragarna och blåklockorna blommar, ljuspartyt var trevligt (och blev dyrt), mamma bjöd på lunch idag, step up:en var drygrolig, gymet var trivsamt, samtalskontakten var som alltid strålande, husgudarna är vackra och jag har en mysig bok att bläddra i. Som om det inte räcker har jag även många underbara människor omkring mig. Det är ett bra liv, även om två älskade barn är smärtsamt saknade. Det är det lilla i vardagen som har kommit att bli det stora och det lilla som är det stora, är helt enkelt vackert, glittrande, magiskt och väldigt värt att vara tacksam för.

Avslutningsvis vill jag bara gratulera dig, min kära vän Angelica, till att troligen snart bli svinfarmor ;)           

Inga kommentarer: