torsdag 13 mars 2014

Grattis älskade son

<3
Den 13 mars är förknippat med så många känslor. Mest av allt så väldigt mycket kärlek och glädje, för den 13 mars föddes min älskade Henke. Min son som jag älskar så oändligt mycket och som jag nu för tiden även saknar jämt. Henke skulle, om han hade fått vara kvar här, om han fått fortsätta leva, ha fyllt 21 år idag. Jag undrar hur hans liv hade sett ut nu, jag undrar om han fortfarande hade bott hemma eller om han haft ett eget hem och vilken middag han hade valt på sin födelsedag eftersom vi har som tradition att födelsedagsbarnet får välja middag. Jag undrar så otroligt mycket, men mest av allt undrar jag om han har det bra där han är nu och varför han inte fick vara kvar hos oss. I vanliga fall hade vi fixat frukost på säng, skrålande sjungit ja må han leva och gett presenterna till honom tidigt på morgonen. Nu är den enda present jag köpt tio röda rosor, som jag ska lägga på hans grav. Den grav han delar med Carro. Den grav som ingen av oss nästan klarar av att gå till, eftersom det gör alldeles för ont. Men idag ska jag gå dit, idag fyller Henke 21 år. Älskade, saknade så otroligt underbara Henke, GRATTIS på din 21-årsdag vart du nu än är <3

1 kommentar:

Ulrika sa...

Kram tillbaka sötaste Spader dam <3