torsdag 16 januari 2014

16. Kolla! Här är en bild från mitt sovrum


Mitt sovrum är mitt favoritrum i huset. När jag knallar in där förvandlas så gott som vilken känsla som helst till harmoni, konstigt nog eftersom det har varit många sömnlösa nätter med mycket saknad och så många funderingar där. Det är på nätterna som alla känslor förstoras upp, i mörkret och tystnaden kryper Carros och Henkes död under skinnet på mig. Ändå älskar jag mitt sovrum. Willow tree figurerna över sängen symboliserar mina barn. Carro symboliseras av en ängel som håller i ett hjärta. Vi fick den efter hennes död och det var så hon var, hon hade ett stort hjärta synligt för dem som tog sig tid att titta efter. Ängeln som håller blommor bakom ryggen fick jag av Camilla i julas och den symboliserar därför självklart henne. Pojken som håller i ett hjärta köpte Emelie ett tag efter Henkes död. Hon tyckte den liknade Henke och jag håller med, varpå den naturligtvis symboliserar Henke. Ängels som håller i en stjärna symboliserar Emelie. Den fick vi i efter Henkes död av människor med anknytning till Emelies skola, så därför får den symbolisera henne.   

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Vilket vackert sovrum!