tisdag 28 augusti 2012

FK, pengar & hundmat


Ofta hör jag om människor som har problem med Försäkringskassan (FK). Jag hör inte till den skaran. Istället upplever jag FK som ett stöd, som alltid bemöter mig väl. Igår är bara ytterligare ett exempel på det. 

Pengar är bra, åtminstone när man har dem. Igår var en dag när de pengar jag trodde att jag skulle ha, det vill säga de pengar jag får från FK, inte fanns på mitt konto. Resultatet innebar att jag rätt uppjagad ringde ”min” handläggare på nämnda myndighet och meddelade mitt problem. Handläggaren var på väg på ett möte, men lovade att hon skulle kolla upp vad som hänt och återkomma till mig samma dag. Det gjorde hon också. Klockan 18.20 ringde hon upp mig, berättade vad som hänt samt att det var ordnat och att jag skulle ha pengarna på mitt konto två dagar senare. Dessutom frågade hon om det skulle ställa till några problem för mig. Naturligtvis medförde det inga problem för mig, snarare en väldigt tacksam känsla över att det ordnade sig och att det dessutom gick så fort. 

Kvällens stora händelse, förutom träffen med gruppen för föräldrar som förlorat barn, bestod i insikt i en av Camillas mer viktiga funderingar. Innan hon la sig sa hon: ”den där reklamen om hundmat, där dom säger att hundmaten på burk serveras med en mycket välsmakande sås. Vem smakar den såsen egentligen, så de vet att den är välsmakande?”. En rätt roande fundering faktiskt.   

Inga kommentarer: