fredag 15 juni 2012

Fick kallelse, blev däckad


Den 26/6-12 är brösten i fokus, i alla fall mina. Då är jag välkommen till kirurgen på grannorten för mammografi med mera och det är bra, i alla fall att få reda på hur det ligger till med knöligheten. Hur det än är ger det funderingar och det är alltid bättre att veta än att oroa sig, så full fart mot grannorten den 26: e med andra ord. Camilla ska följa med mig dit, som chaufför och handenhållare. Det ger henne också möjlighet att få veta hur allt ligger till, så är vi båda nöjda. Camilla är, förutom min älskade dotter, även en av mina allra närmaste vänner. Hon vet allt om mig, eller i alla fall det mesta, och hon har sett mig i alla känslomässiga stadier. Det har blivit så efter allt vi varit med om, så det känns tryggt att hon följer med på alla vis. Underbar ung dam minsann!

Förutom inramlande kallelser, har jag blivit däckad.. av Tove dessutom. Hon har, i konspiration med sin äldsta dotter Eve, smusslat iväg mitt ena sommardäck med punktering och fått det lagat. I förrgår kom hon hemsmusslandes med det lagade däcket igen. Vilka underbara människor jag har omkring sig. Utan dem vore livet bra mycket jobbigare kan jag säga och jag är så glad att de finns.    

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Det kommer att gå fint det där! Härligt att få hjälp med däck!