söndag 28 oktober 2012

Henkes spellokal

Älskade Henke <3
Jag var ute på en biltur när det hände den här gången. En av alla minnesbilder som triggas igång rätt som det är, dök upp med full styrka och svepte med sig hela mitt känsloregister. Det kan vara vad som helst som triggar igång dem, idag var det en biltur förbi den spellokal Henke brukade hålla till i. I och för sig borde det inte ha förvånat mig, det har inträffat förr när jag haft vägarna förbi där, men det gjorde det. Av nån anledning verkar det som jag förtränger från gång till gång att just det stället, den grejen, ljudet, doften, ljuset eller sången kan vara det utlösande. Idag var det som sagt synen av ingången till spellokalen. När jag for förbi såg jag en snabb skymt av ingången, sen såg jag Henke. För mitt inre såg jag Henke stå där på trappan, glad, stolt och levande, när jag släppte av honom där efter att jag kört honom så han fick köpa sin älskade vita bas. Han var lycklig då. Jag saknar honom!     

Inga kommentarer: