onsdag 29 augusti 2012

Problem Me - Solution Me


Lugnet har återinträtt, trots morgonens något kaosartade start. Ett kaos som dessutom uppstod till följd av min egen bristande planering igår. Det krävdes ett antal kaffekoppar för att jag skulle komma fram till en mer överseende inställning till mig själv och mitt eget ordnade kaos. Lärdomen som uteblev under morgonen, ramlade in allt eftersom dagen har släpat sig fram. Planera bättre och planera i tid, det vill säga kolla gympakläder, skolväskor, jackor med mera kvällen innan. Inte på morgonen i form av nyvaken och kaffesugen tröttmössa, med dåligt tålamod med framförallt mig själv. 

Nåt förvånande har dessutom inträffat under dagen. Solen har visat sig och lyst upp tillvaron. Dammet som inte varit alltför synligt i det grådassiga regnljus som varit verkligheten senaste tiden, har därför framträtt med all tydlighet idag. Det gör inget. Med klokorden ”skjut endast upp till imorgon vad du kan tänka dig ha ogjort när du dör” i åtanke, får dammet ligga kvar till en mer regnig dag. Nåt som däremot inte har blivit uppskjutet är klippningen av gräsmattan. Det tog sig Camilla an, medan jag lagade mat. En för oss suverän fördelning av uppgifter, som medfört såväl en snygg gräsmatta som en belåtet mätt känsla och tid kvar att njuta av kvällssolen. Det enda molnet på himlen är att Emelie har fått ont i halsen, som är röd och full med blåsor. Blir det inte bättre under natten är det nog inget annat att göra än att ta prov för streptokocker imorgon. Men imorgon är i morgon och nu är nu, dessutom ett nu med en härlig kvällssol. Den bör avnjutas på bästa sätt och vad kan vara bättre än kaffe i solnedgången? 


Inga kommentarer: