onsdag 4 juli 2012

Facket

Idag har det som sagt varit fackmöte på agendan. Två representanter från mitt fackförbund kom hem till mig på eftermiddagen för en genomgång av senaste årets händelser. För att kortfattat summera fackets reaktion: man tror inte att det är sant att medarbetare behandlas på det här viset i västvärlden på 2000-talet! Det var ett bra möte med bra fackrepresentanter och det var skönt att få lämna över det hela till dem. Min syn på min arbetsgivare är, vilket jag nämnt några gånger, rätt uppgiven. Fast viss konsekvens har de ändå arbetat efter. Som ett exempel kan nämnas att en av nyckelpersonerna hos arbetsgivarorganisationen bland annat har uttryckt när det gäller mitt ärende: vi kan inte ta nån hänsyn till om vi slår undan fötterna för henne igen. Det har personen ifråga åtminstone haft rätt i, för någon vidare hänsyn har inte visats. Inte någon vidare insikt i lagen eller deras egen policy heller, men som sagt så finns det tydligen viss konsekvens i handlandet även där. Åtminstone när det passar den kära arbetsgivaren.  



2 kommentarer:

Unknown sa...

jag tror stenhårt på DIG! Jag hoppas att du står fast och inte ger upp. Jag vill tro och hoppas på att det kommer sluta i bra saker.

Ulrika sa...

Tack Sabina!
Jag hoppas oxå att det kommer att sluta i bra saker, men den
som lever får väl se helt enkelt.