söndag 11 januari 2015

Bejaka din inre björn

Naturen har under helgen växlat mellan svenssonliv och extravagant leverne, genom att gå från lite lagom frostvintrigt till att rätt som det var bemöda sig med att täcka världen häromkring i vitt från alla håll och i mängder på ett relativt överdrivet sätt. Snö i all ära, men helgens kvantiteter borde delas upp över tid. Det är tur att mitt ex har tillgång en fyrhjuling med plog och ett stort hjärta, för tack vare det kommer jag att kunna ta mig till jobbet imorgon. Mina planer innan det blev plogat var att bejaka min inre björn och helt enkelt gå i ide. Nu är samtliga såna planer framflyttade och istället ägnade jag lördagen åt halvdvala i bokvärlden och cyberrymdens vindlande domäner. Det kan verka som jag lever ett enkelt liv, men egentligen lever jag i lyx. Naturligtvis är det påstående avhängigt definitionen av lyx. Förutom till exempel utförd plogning ser åtminstone jag hemkörd mat som nåt som innefattas i lyxdefinitionen och lördagen var en sån innefattad dag. Camilla tillsammans med kompisen Anna kom hit med en väldigt god kebab och jag slapp allt vad matlagning innebär. Som sagt, jag lever ett utbrett lyxliv.  

Förutom björnförberedande liv har den här helgen även innefattat en after work tillsammans med suveräna kollegor. Det är härligt att skratta och fredagskvällens after work innehöll mycket av den varan. Det är underbart energipåfyllande med människor som bjuder på sig själv. Även om jag hade en hel del betänkligheter kring att ta bilen och dricka cola som starkaste dryck, fungerade det alldeles utmärkt. Mer energi åt folket helt enkelt. Kvällen medförde även en hel del ny kunskap kring till exempel ved som porr och att stock kan ses på många vis. När jag kommer att ha nytta av denna nyförvärvade kunskap är inte direkt klarlagt, men kunskap är väl alltid bra?!      

Dagen idag har ägnats åt lite bakning och kvalitetsumgänge på hemmaplan. Det har varit en bra helg, en helg som i vanlig ordning rusat förbi så fort att jag nästan inte märkt av den och imorgon är det arbete som gäller igen. Den verkar som det enda konstanta i den synnerligt relativa tiden är farten.

Inga kommentarer: