lördag 5 april 2014

Strålande i cowboyhatt

Igår sprudlade mitt inre av positiv tillförsikt och eftermiddagen ägnades åt soldyrkan, kaffe och krattning. Det är trivsamt att rafsa runt bland löv och gammalt gräs, se krokusen som sticker upp här och där och bara ta tillvara på så mycket av den efterlängtade solen som det bara går. Idag är jag däremot bara trött och frusen. Inte ens solen lyckas värma upp tillräckligt mycket för att jag ska sluta huttra. Egentligen har jag inte tid med frusna trötthetsattacker, utan borde istället tagga upp för trevligt umgänge och uteliv. Det är nämligen vad kvällen innefattar. Jag är egentligen inte så informerad om vad som står på schemat, jag vet vart jag ska klockan 17 och att ett bord för 25-30 personer har bokats på ett annat ställe klockan 20. Jag vet också att jag inte kommer att ha på mig en cowboyhatt. Med det sagt kommer säkert nästa inlägg här att innefatta mig i cowboyhatt, men intentionen är åtminstone god. Vem överhuvudtaget vill egentligen ha på sig en cowboyhatt liksom? 

Fast jag har förberett mig lite ändå. Jag har susat in på ortens systembolag via nätet och konstaterat att det finns nio flaskor Maria Montazami chardonnayflaskor på lager. Det har jag aldrig druckit, så för att vidga mina vyer och naturligtvis för att jobba hårt förberedande bad jag Camilla att gå in på systemet och köpa mig en flaska av den sorten. Så förberedd är jag ju faktiskt, till och med mer än vanligt. Det förebådar, trots värmens frånvaro, en riktigt trevlig kväll. 

I rent förberedande syfte ska jag även ägna mig åt många powernaps i rad. Vad gör man inte för att vara nå så när alert när det förväntas? Mängder med powernaps efterföljt av ungefär lika många kaffekoppar borde ha förväntad inverkan. Om jag har tur kanske jag helt enkelt förvandlas till strålande och suverän? Man ska ju ha högtflygande målsättningar, så jag ger det väl ett försök nu då. Strålande och suverän alltså, med andra ord - jag går och lägger mig! 

Inga kommentarer: