söndag 16 november 2014

Härlig helg med Pehr

Kurs med Pehr Trollsveden
Vilken helg, vilka underbara dagar! Utveckling, nya lärdomar, trevliga människor och en helt underbar kurshållare. Den här helgen har nämligen mediumutbildningen med Pehr Trollsveden börjat och den har varit underbar. Det går inte annat än att verkligen gilla den mannen, han är kunnig, rolig, ödmjuk och bjuder på sig själv. Jag är imponerad, nöjd och kommer definitivt att gå resterande steg. Den egna utvecklingen känns för närvarande på topp och jag är rejält taggad inför träningen som ska göras inför nästa kursomgång. En del saker i livet är viktigare än annat och det här är en av dessa saker.

Överraskande rörd på kontoret
Positiv input är en bra motvikt mot novembers mörker och december som står för dörren och det är inte bara helgens kurs som varit positivt under den senaste veckan. Under torsdagen, till exempel, skulle en kollega gå på barnledighet. Därför samlades ett gäng kollegor och gick och åt med vår gravida kollega. När vi kom tillbaka till kontoret efter lunchen och den gravida kollegan begett sig hem för att påbörja sin barnledighet, hittade jag en present från henne i postfacket utanför mitt kontor. Naturligtvis blev jag rörd och väldigt glad. Vilka gulliga människor det finns!

Kaffesurplande torsdag i brasans sken
Senare under torsdagen var det meditationscirkel som gällde. Det var några veckor sen nu, eftersom vi varit upptagna på olika aktiviteter så det var extra efterlängtat. Det var en lite speciell kväll med nya erfarenheter och det tog ett tag att släppa dessa upplevelser. Emelie sov hos morsan, Tove arbetade natt och jag ägnade kvällen efter meditationen åt kaffesurplande med Therese som håller meditationscirklarna. Det var en trevlig kväll, som blev rätt sen innan jag kom hem och det var det definitivt värt.  
  
Fattas bara en bräda
Förutom kaffe, november och december, underbara kurser och härliga människor har vi ägnat oss åt en del shopping. Rackartyg är farliga saker att syssla med, eller kanske ännu hellre att åka till. Den butiken är nämligen av karaktären "jag vill ha allt". Dit for vi, Emelie, Tove och jag, i fredags och blev inspirerade till att köpa en plankbit. I butiken fanns nämligen en vit planka upphängd i taket med krokar på med allehanda prylar upphängda i. Vi köpte prylar och bad dem lägga undan en speciell ljusslinga som de beställt, men som inte kommit ännu. Nu återstår bara att inhandla en plankbit och krokar och att måla plankan. Vit ska den vara, kanske med lite glitter på och vi har, som sagt, redan införskaffat ljuslyktor, kulor, glittrande tygskridskor och en ängel att hänga i den. Den ska sedan pryda sin plats över köksbordet. Kreativt och roligt tycker vi och dessutom blir det väldigt lätt att förnya när man tröttnar på något av pyntet. En annan sak som hänt är att jag skaffat mig en ny kärlek. En underbar bekantskap som jag träffade på Hemköp. Den nya kärleken är Lammet & Grisens aioli. Den är himmelskt god!

Ny kärlek!

Inga kommentarer: