söndag 31 augusti 2014

Barfota

Perssons Pack
Såna där dagar när man vaknar med ett utdraget "öhjjj" och funderar över hur man tänkte dagen innan, en sån dag har det varit. Det är helt tydligt att jag inte längre är så van alltför sena kvällar/nätter som kombineras med vin, men igår engagerade Tove och jag oss i det nattligt sociala livet vilket då fick lov att innefatta ett gott vin.

Gott vin
Engagemanget i det nattligt sociala genomförde vi genom att bevista Perssons Pack som uppträdde på orten. Perssons Pack var bra, vi träffade många trevliga människor samt två mindre trevliga människor och klokt nog bestämde vi oss för att inte ägna oss åt efterfestande i någon större utsträckning. Vi var med andra ord riktigt lugna och städade och det var tur, för trots lugnt och städat vaknade jag som sagt med ett öhjjj. Dagen idag har därför gått i lite långsammare takt, men ändå innefattat kaffe i mängder tillsammans med vänner, lite promenerande, rätt mycket filmtittande och naturligtvis familjeliv.

Klippt ännu en gång
Förutom Perssons Pack, vin, vänner och rätt sena nätter har jag under veckan hunnit med att klippa mig, varit på läkarbesök, fortsatt min inskolning som nu är klar så imorgon börjar allvaret och varit på meditation. Meditationen var riktigt häftig. Det är den i och för sig nästan varje gång, men den här gången fick jag vara med om precis det jag behövde för att öka min tillit. Det var en suverän kväll och jag älskar såna kvällar. Nu ska jag däremot inte varken meditera eller vara uppe särskilt mycket längre, jag är trött så det blir sängen. Faktiskt ganska omgående till och med.

                                                Gårdagen kontra känslan av att vakna idag ;)

Inga kommentarer: