tisdag 7 januari 2014

Måste heppa med ett till boktips

Men jösses, jag är fast, förälskad och förlorad för omvärlden. Jag läser "Skuggpojken" av Lucifer fast som heter Carl-Johan Vallgren på riktigt. Av en, för mig, outgrundlig anledning kallar han sig för Lucifer som författare. Det spelar ingen roll, han får kalla sig vad han vill, för han skriver bra. Så bra att matlagning, hundrastning och diverse andra måstegöromål liksom känns som jobbiga inslag i min lästid. Jag har inte läst slutet än, eftersom jag fick lov att avbryta för matlagning och flaggning för denna bok. Det enda jag kan säga är: LÄS DEN!

Kom på att jag kanske skulle ha skrivit nåt om handlingen, men så slog jag det ifrån mig. Det finns människor som är mycket bättre på sånt. Det är en deckare och det går att läsa om den till exempel HÄR

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med boktips. Denna ska jag ladda hem på ljudbok. Har du provat lyssna på böcker? Vi som inte alltid föräras av mr Blund kan i bland behöva hjälp på traven. O det är som att någon läser en saga för en...man känner sej för en stund lite trygg o dom mörka tankarna drivs på flykt för ett eller två ögonblick. Måste säga att jag gillar din nya rutin med fler blogginlägg. Enda problemet är att jag läser dom i bilen o nu är det tydligen fritt fram för farbror blå att stoppa en bara för att man känner för att besöka din blogg ett par ggr om dan. Vad är din omedelbara känsla för att vi delar eventuella böter? Skämtåsido. Keep om blogging! Camilla Larson

Ulrika sa...

Det är sällan, men testat har jag Camilla.. att lyssna på böcker alltså. För min del fungerar det så där, jag börjar att tänka och glömmer att lyssna. Fast det är ett suveränt sätt att köra bil på :)
Ja, jag gillade oxå min nya rutin en sväng.. tills vardagen kom i kapp med jobb osv och orken blev avsevärt mindre, för att inte tala om tiden. Däremot är min fasta ståndpunkt att de enda böter jag kan tänka mig att dela är de jag möjligen drar på mig, annars är mitt budord: jag skall inga andras böter hava jämte de mina ;)
Kram på dig!

Anonym sa...

Thanks for taking your time writing this post! Cheers, coupon and voucher