måndag 22 augusti 2016

Färgglad hälsofara

Offerkoftan har åkt in i garderoben, åtminstone för tillfället. När jag väl fick av mig den, gjorde jag upptäckten att livet ändå känns lite tomt och fattigt. Efter flera timmars djupa funderingar uppdagades det för mig vad denna stora tomhet utgörs av. Det finns en avsaknad av rosa och glitter där vi bor!  Eftersom en sådan avsaknad är ett direkt hot mot den själsliga friden, gjorde jag det enda möjliga i dagsläget. Jag tvingade ut de två tonåringarna jag bor med i förrådet, för att hämta in en del saker som kan åtgärda denna uppenbara hälsofara. Så här i efterhand tycker jag kanske inte att det var direkt genomtänkt. Jag kan dessutom meddela att ett rosa kaos till syvende och sist ändå är ett kaos, vilket därmed naturligtvis har en lika direkt negativ inverkan på den själsliga förnöjsamheten som alla andra typer av total oreda. Nåväl, var dag ny. Problem som återstår att åtgärda inför morgondagen är att bringa någon form av ordning i detta rosaskimrande upplösningstillstånd, samt att stävja all form av överdådigt användande av allehanda färger och glittrande objekt. Det är tur att inspiration och färgglad överentusiasm inte är konstanta tillstånd.   

Inga kommentarer: