torsdag 15 oktober 2015

Himlen är oskyldigt blå

Vackra Nova i höstsolen <3
Eftersom solen inte visat upp sig överdrivet mycket under sommaren, är det med en nästan vördnadsfull attityd den blir mottagen när den visar sig. Inte ens feber och förkylning tar bort den vördnaden helt, så för att försöka tillgodogöra mig så många solstrålar som det bara gick masade jag mig, trots förkylningen, ut den 26 september tillsammans med de älskade husgudarna.

Även Engla tyckte det var lite kyligt & kröp
upp i knät för att värma sig lite
Till en början i sittande ställning med kaffe och en frusen husgud i famnen. Efter ett tag orkade jag inte sitta upprätt längre, så det blev att svepa in sig i filtar och inta framstupa sidoläge på gräset. Känslan av harmoni som kommer av att inse att det inte finns något annat än att ligga still och vila som orken räcker till, är inget som ska underskattas. Det är faktiskt rätt skönt att bara kunna vara ibland och det underlättar en del att det inte finns mycket annat att göra än att lyssna på kroppens krav.

Utsikten vid framstupa sidoläge
Även om luften var klar och gjorde underverk med humöret och solen sken var det kallt. Så pass kallt att jag efter ett tag fick lov att resignera inför det faktum att det inte fanns mycket annat att göra än att gå in. Väl inne gjorde jag en himla trivsam upptäckt. Emelie hade hittat HDMI-sladden och kopplat ihop datorn och TV:n. Det blev därmed att krypa ihop i soffan tillsammans med Emelie och husgudar och njuta av diverse varulvsserier. Varulvar är trivsamma så länge det inte är fullmåne och man befinner sig på vandring i skogen. Då kan dessa väldigt trevliga varulvsserieminnen poppa upp och framtvinga ofrivilliga joggingturer för att komma hem så snabbt som möjligt. 

Kopplat & fixat & färdigt för varulvar <3
Mitt i soffhänget gick Emelie ut och kom in för att tvinga fram lite utevistelse igen. Trots trytande ork följde jag muttrande efter, men det var det värt. Vilken regnbåge det var! Regnbågstittande i all ära, men soffan är att guld ibland, så ett konstaterande är att efter regnbåge kommer soffläge med varulvstouch lätt i fokus.

Vackra regnbågar 

Inga kommentarer: