söndag 18 oktober 2015

Formidabla färger

Älskade Emelie <3
Hösten är här med alla sina färger och skiftningar och vi förundras och fyller på med intryck. Vi tittar på himlen, löven, solen, solen som avspeglar sig i vatten, diverse solnedgångar och allt annat som kommer i vår väg. Alla årstider har sin charm, men hösten är ändå lite mer speciell med sin klara luft som extra krydda på allt det andra vackra. Hösten, som även låter stjärnorna få komma fram igen efter sommarens ljusa nätter, är vacker på många förunderliga sätt. Förut älskade jag hösten, nu är känslan kluven. Med hösten kommer även alla funderingar och minnen av när jag för sista gången såg Carro och Henke i livet, hur livet tedde sig då de där sista veckorna när de fortfarande fanns hos oss och minnena av hur det kändes att få beskeden om att de aldrig mer skulle komma tillbaka, aldrig mer skulle få leva sina liv och göra sina erfarenheter. Därför går det inte att säga att jag älskar hösten längre, men jag förundras, njuter och fyller ändå på i min upplevelsebank mitt bland alla a andra känslor. 

Vackra aspar med darrande löv i höstskrud
Skuggfigurer av dem vi var
Solglittrande höstvatten på tomma stränder
Solnedgångar som avspeglar sig 
Otroligt vackra kvällar
Skymningsland
Solnedgångarna avspeglar sig även i diverse
fönster
Lingon vid rälsen
Höstlig vovvevandring på spåret
Kontraster
Lågtgående höstsol genom träden
Detaljer
Oavsett vilken känslan än är när hösten kommer smygande, går det inte annat än att beundra naturen och dess skiftningar. Så även om jag inte längre älskar hösten, älskar jag att jag har fått möjligheten att uppleva den än en gång.

Inga kommentarer: