tisdag 27 oktober 2015

After work med skotertema

Majan & jag iförd för kvällen helt rätt outfit. Är det skotertema så är det.
 Vi blev av någon underlig anledning kallade teletubbies?!
Kanske är det så att det bara är på dessa mindre hålor det förekommer. Oavsett är jag i alla fall glad att det gör det, för jösses vilken trevlig kväll det var. After work med skotertema i en fäbodstuga, vad kan vara mer Dalarna liksom. Skotertemat kom sig antagligen av det relativt kyliga vädret. En del av hösten är klar luft och kyliga kvällar och en sån kväll var det.  

Finns lösningar för allt
Maria & Tina, den ena i skoteroutfit & den andra i tunna skinnvantar och moccaskor.
Den ena med kåsa och den andra med kristallglas. Nåja, båda är i alla fall lika trevliga!
Lyktor & eldar fick lysa upp kvällen
Vi var ett tiotal kollegor som samlades i Hasse och Majans stuga den 10 oktober för att äta gott och dricka ett och annat glas vin. Vinet kompletterades med något som gick under namnet mintuttu, vilket visade sig vara Minttu choco mint och det var dessutom väldigt gott. Det var många glada skratt och bara trevliga människor. 

Några av skotertemadamerna
Mitt i natten, mitt i skogen med mintuttu & vin
Skymning & mat, bland annat
Upplyst väg till dasset
Vid tolv på natten förflyttade vi oss inomhus. Då började de flesta bli lite slitna och benägna att gå i säng. Jag och de älskade husgudarna sov kvar. Det var ett bra val. Det är rofyllt att somna till eldens sprakande efter en lång, men väldigt rolig kväll. Tyvärr är dagen efter dessa kvällar aldrig lika roliga, så morgonen efter var en synnerligen lugn morgon. Majan, diverse husgudar och jag klev upp och åt frukost för att ganska snabbt lägga oss i någon timme igen. Vi klev upp när Hasse och Ebba kom med fika. Det var då Hasse visade upp sitt nyfärgade ben också. Tydligtvis hade en av hans muskler brustit och benet visade upp en bred färgskala. Ofarligt, men inte smärtfritt och dessutom inför den stundande älgjakten. Så här i efterhand vet jag att benet stod pall under älgjakten och det gjorde Hasse också. 

Harry & Nova myser framför brasan
Ny dag, mindre energi - Majan med en bunt husgudar vilar efter frukost
Ebba & Nova 
Hasse med muskelbristning 

Inga kommentarer: