torsdag 24 september 2015

Pistolskytte & körsång

Anette på kaffe hos morsan 
Min plan har varit och är att börja på pistolskytte. Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig, eller det gör det i och för sig sällan fast ibland är det lite mer tydligt än andra gånger. Till exempel så tyckte Angelica att vi borde börja sjunga i kör, kom nu ihåg att min idé var att börja på pistolskytte. Kör är också roligt, men det är definitivt viss skillnad mellan att skjuta med en pistol och att ta höga toner. 

Yttermalungs kyrka
Nåväl, tisdagen den 8 september 2015 var jag hos mamma efter jobbet för att dricka lite kaffe och hämta Emelie och husgudarna. Det var i det stadiet Anette hörde av sig, så jag bjöd upp henne till morsan på kaffe. Anette som hade snappat upp allt om Angelica och börja på kör, serverade mig helt enkelt kvällens aktivitet som bestod i att börja sjunga i kör samma kväll. Så blev det. En dryg halvtimme senare befann jag mig tillsammans med Anette och många fler i Yttermalungs kyrka och sjöng allt vad jag var värd. Både sopran- och alt-stämmor testades och det var riktigt roligt. Så pass roligt att jag definitivt kan tänka mig att syssla med diverse stämsång kontinuerligt. Angelica? Hon var inte med på kör och så vitt jag vet har hon inte börjat på pistolskytte heller, men plötsligt händer det väl. Plötsligt har Angelica kanske börjat köra och jag kanske kombinerar skönsång med skytte. 

Körövning :)

Inga kommentarer: