söndag 13 september 2015

Gott liv

Ute på tur med pappa <3 
Helglivet den 21, 22  och 23 augusti, det vill säga den veckan som även innefattade rödmålade KK:n och tårta, var ett bra liv. Det började med att pappa kom farandes i den mustangcab han införskaffat för ett tag sedan, som vi naturligtvis fick lov att ta en tur i. Det är trevligt att vara ute med pappa och det faktum att det den här gången var i hans cab gjorde det inte mindre trevligt. Det var min första tur i mustangen och det är löjligt, jag vet, men det var roligt med en bil med så mycket under huven. Jag vet även att det nog är rätt barnsligt, men det var en av de gånger det var riktigt njutbart när det var aktuellt med omkörningar. Nåja, ett väl bevarat barnasinne är ett hot mot all världens vansinne har jag hört och det tänker jag tro på resten av livet.  
Vi hamnade hos Anette & Mabbe - kolla
in vinglasen. Vill ha!
Pappa & Mabbe 
Anette har missförstått det där med flytande
vätska - det ska drickas & inte inhaleras.
Mysig kväll med levande ljus i skymningen
Hur det nu var så hamnade vi hos Anette och Mabbe. De har en synnerligen trevlig veranda och det var platsen att vara på för kvällen. Solen sken in, det var levande ljus överallt som syntes bättre och bättre i takt med att solen gick ner och jag blev introducerad till det röda bubblets värld. What the heck, jag hade ju chaufför så. Min första reaktion var dock inte av det positiva slaget när Anette frågade om jag ville ha ett glas rött bubbel: "nää, varför skulle jag vilja ha det nu då? Jag är inte så förtjust i rödvin annars, så varför skulle jag vilja ha det bubblandes upp i näsan också?!" Fast jag provade och blev glatt överraskad. Det var gott, till och med himla gott så det kommer att intas fler gånger. Dessutom provade jag det i mina framtida vinglas. Jag som i vanliga fall inte blir kär alltför lätt, föll pladask. Spectra vinglas, såna ska jag ha!

Förmiddagskaffe med Magnus, Camilla, Emelie, pappa, Jejje, Tobbe & Matte
hemma hos Magnus.
Emelie på tur med morfar- efteråt kom hon hem och sa: kan jag få en röd cab
med drömmande blick. Mitt svar? Fråga din pappa ;)
Medans en del var ute på diverse bilturer fick andra (läs Magnus) grilla.
Det är gott att få sätta sig vid dukat bord & bara njuta :)
Lördagen startade med förmiddagskaffe hemma hos Magnus tillsammans med Magnus, Camilla, Emelie, pappa, Jejje, Tobbe och Matte. Det var en trivsam stund på Magnus altan som badade i solsken och lättsamma samtal. Efter ett tag följde jag pappa på en biltur i mustangen och med all sol var det en suveränt bra dag att åka cab. Emelie passade också på att ta en biltur med sin morfar, vilken var den första i den bilen för henne och det resulterade i att hon ville ha en egen cab fast en röd. Utifrån mitt perspektiv är det en fråga hon får ta med sin far, så var det löst. Medan vi åkte bil grillade Magnus, så det var bara att bege sig hem till honom och sätta sig vid dukat bord och äta efter bilturandet. Det är att bra trevligt att slippa laga mat själv. Gott var det också, men efter det var det hemmets lugna vrå som lockade. Jag och husgudarna tog våra sedvanliga promenader i skog och mark och det var också helt suveränt en solig lördag. 

Picknick på gården med Milla <3
Även söndagen var solig och med det uppdämda behov av d-vitamin som kommit sig av denna sommars gråregnighet, spenderades så mycket tid som möjligt utomhus.Frukostkaffe i trädgården, gräsklippning i solskenet och picknick med Camilla på en filt på gården. Nämligen kom Camilla susandes och hade med sig kycklingsallad som vi käkade tillsammans i solen. Medan vi satt där och åt kom pappa åkandes och ville ha kaffe. Det fick han naturligtvis, det är trevligt att ha de nära och kära omkring sig. Sen passade även Camilla på att ta en biltur med morfar och även hon var road. Tydligtvis är det fler än jag som är för ett välbevarat barnasinne. Resten av dagen gick åt till tvätt och skogliga husgudsvandringar. Bra dagar och en väldigt bra helg.  

Lär känna nya varelser i skogen
Även Engla skaffar sig nya bekantskaper
Fler än vi som vandrar
Kvällssol

Inga kommentarer: