söndag 13 september 2015

Camilla, Camilla & björnlokor

Frukostkaffe
Helg efter en veckas arbete och sol. Lyckokänslan från fredagskvällen satt fortfarande kvar vid uppvaknandet under lördagsmorgonen och den växte dessutom i och med att frukosten delades med Camilla i trädgården. Vilken otroligt bra start på en bra dag. 

Naturlig skönhet
Vemforsen
Björnlokornas land - vackert på ett giftigt sätt
Resterande tid under helgen ägnades åt solen, gräsklippning och vandringar med husgudarna. En del vistelse vid vatten blev det också och det visade sig inte bara vara vackert, utan även lite giftigt bitvis. Nämligen hade jag min första konfrontation med en björnloka i livet. Den såg visserligen rätt fredlig ut, det gjorde de allihop, och eftersom jag inte är van att blommor tar i med sådan kraft så brydde jag mig föga i att de kantade delar av vattenvistelsens vandringar. Faktiskt brydde jag mig inte om det förrän jag upptäckte att jag hade brännblåsor här och där på ena armen, som kändes rätt rejält. En lyckades jag naturligtvis klia sönder relativt omgående och det kändes också. Nåja, nu vet jag att dessa björnlokor med fredligt utseende inte är att leka med i alla fall. Som plåster på såren åt Camilla och jag middag tillsammans på en av samhällets pizzerior. Jag gillar helger av det här slaget, speciellt om de inte innefattar så många närgångna björnlokor då förstås.

Hjärtegott

Inga kommentarer: