måndag 27 juli 2015

Inte så mycket lugn & ro inte

Pappa i nya pärlan <3
Under lördagseftermiddagen kom pappa på kaffe i sin nya pärla, en mustang av nåt slag som var väldigt trivsam som för att vara bil. Medan han var på besök talade jag om hur trött jag var och att lugn och ro nog var en bra idé för resten av kvällen. Nu är det ju så att man inte är, vilket jag så klokt uttryckte i inlägget från 2015-07-25, inte sämre än man kan ändra sig. Från idén om lugn och ro gick planerna mer mot inte så mycket lugn och ro i lördags. 
Vin & mat med Therese i hemmets lugna vrå
Therese och jag bestämde oss, efter vissa påtryckningar från hennes man, för att det var lika bra att leva lite medans vi lever, så vi träffades hemma hos mig för att äta tillsammans och dricka nåt glas vin. Det var efter maten, som vi bestämde oss för att det var lika bra att även vara lite mer social än så, så det var vi. Vi började vår sociala bana för kvällen med att åka till Åsa, en urtrevlig kvinna som har det mest smittande skratt man kan tänka sig. 

Avstånd & aliens - med Åsa & hennes bror Torkel
När vi kom dit visade det sig att fler än vi haft samma eminenta idé, så där var det trevligt att vara. Diskussionerna rörde sig om allt från att avstånd kan få folk att bokstavligen se ut som aliens till klasskillnader i samhället. Musik var också en viktig del av kvällen och då med betoning på punk. Efter ett tag fortsatte vi vår för kvällen översociala bana och begav oss vidare till en annan folksamling hemma hos Micke, som även han är en supertrevlig person. Även där var musiken i fokus och det var så pass trevligt att det hann bli en ny morgon innan vi begav oss av hemåt. 

Zackarias Johansson i bandet Psykbryt, som även de var hos Åsa
Om nu alldeles för sena kvällar eller tidiga morgnar kan verka som en bra idé somliga gånger, kan jag meddela att den idé är kortvarig. Faktiskt var det väldigt mycket slut på det roliga i samma sekund som jag slog upp mina två blå på söndagen. Det är uppenbarligen inte meningen att det sociala livet ska få ta sig vilka uttryck som helst, åtminstone inte om man vill ha ett något så när aktivt liv dagen därpå. Nåja, relativt sent på söndagen begav jag mig ändock av till pappa. Mina båda systrar Jeanette och Chatrin var där och Jeanette fyllde dessutom år. Det var trevligt att träffa dem, det går långt emellan eftersom ingen av dem bor kvar i Malung.  

Chatrin, Jeanette, pappa & Carina <3
Från besöket hos pappa till Camillatid. Nämligen är Camilla sjuk, så hon behövde lite ompyssling, mitt sällskap och mat. Eftersom min pigghetsnivå var synnerligen diskutabel, köpte jag pizza. Vissa dagar är pizza en av den bästa mat det går att tänka sig och dagen till ära köpte jag nåt som heter vulkanpizza. Den var supergod och väldigt stor, så mätta blev vi i alla fall. Kvällen slutade bra mycket tidigare än den föregående kvällen. Det lär troligtvis dröja innan jag beger mig ut på sociala vinkvällar igen.

Vulkanpizza - gott som bara den

Inga kommentarer: