torsdag 16 april 2015

Money money

Trots att det inte borde vara det, så är pengar en viktig faktor i livet. Även om jag inte tror att det är vägen till lycka, så är åtminstone brist på pengar en ganska rak väg till olycka. Just nu funderar jag, vrider och vänder på tankarna och försöker titta på dem från alla håll och kanter. Ibland är det inte alldeles lätt att veta om den ena eller andra vägen är den bästa. En del svar går det inte ens att få genom att tänka och tänka. Ibland är det lika bra att lägga en del saker åt sidan till det blir möjligt att utröna vilka vägar som ligger som möjligheter i realiteten. Det jag dribblar med är min egen energi, livslust, förmågan att njuta av livet och hinna se alla små mirakel runt omkring kontra pengar. Jag kommer inte att komma fram till någon lösning, för att komma vidare i funderandet krävs en del svar. Svar som jag inte har, utan det är någon annan som sitter inne med dem. Det är egentligen bara att vänta och se, svaren kommer i sinom tid och den tiden är inte allt för långt borta. Det borde inte vara så, men det är det. Pengar påverkar de val man gör.  

Inga kommentarer: