lördag 18 april 2015

Från avslappnad till irriterad på nån sekund

Marsvinsbebismys
Den senaste tiden har jag haft äran att sitta vid relativt många brasor, en syssla som det är svårt att få nog av. Jag älskar den lugnande, avslappnande känslan som kommer sig av eldens sprakande och värmen som sprider sig. Även igår njöt jag några timmar tillsammans med vänner vid en brasa, samtidigt som vi surplade gott kaffe och hade möjligheten att snusa marsvinsungar. Någon liten meditation hann vi också med och det var en riktigt bra stund, som kommer att göras om ofta. Även eftermiddagen var riktigt bra. Då kom Anette och vi pratade i flera timmar, fortsatte i dagens tidigare kaffeanda och det kändes som tiden gick alldeles för fort.

Så njutbart
Dagen idag har också den innefattat en brasa, denna gång i en stuga som är så mysig. Inredningen går i bland annat rosa, det finns änglar och ljus och naturligtvis en öppen spis. Vi träffades några stycken i omnämnda stuga för att spela Transformation game. Det var första gången jag gjorde det och jag kommer definitivt att göra om det. Himmel, vilket spel. Spelet är ett konkret sätt att förstå och ändra viktiga beståndsdelar i livet. Jag är imponerad! Det erbjöd många skratt, ett och annat tårat öga, många insikter och dessutom drog det igång en mängd tankar. Alla borde få testa detta spel, åtminstone alla som känner att de vill utvecklas i någon del av sitt liv.  

Strax dags att spela
Förutom underbara eldar och spel har dagen innefattat många svordomar över katterna. Ibland går det fort att gå från avslappning till irritation, idag har det gått i takt med att glas har gått sönder, matdosor stulits, försök till intrång i mikrovågsugnen har gjorts, saker har välts och till och med salt har spridits över huset. Jag har inte varit imponerad, men nu ligger dom små huliganerna tätt tryckta mot mig och spinner, som om vi inte haft några som helst dispyter under dagen. När de är i det här stadiet är de trevliga, då gillar jag katter. Det är när det mesta flyger och far gång på gång som jag har andra funderingar. Katter är enerverande djur, åtminstone med jämna mellanrum. Mellan alla svordomar har jag lagat mat, tvättat, studerat recept och pratat i telefonen. Ett synnerligen trevligt inslag under kvällen var ett samtal från pappa som sa några riktigt värmande ord. Varm i hjärtat kan jag därmed summera dagen som mestadels riktigt bra, trots katterna alias fridstörarna. Nu blir det sömn. Imorgon bär det av till Rättvik på Hälsomässa tillsammans med två vänner. Det blir nog riktigt roligt. 

Studerar recept

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter mysigt, både med brasor och marsvinsbebisar!/EvaH

Ulrika sa...

Ja det är mysigt & så ger det energi dessutom Eva H :)