onsdag 11 mars 2015

Tung!

Underbar dag & kväll!
Idag har jag arbetat första dagen efter snorträskets invasion i mitt liv. Det var skönt att komma tillbaka till vardagen, även om jag fortfarande är relativt trött i kroppen. Trots det är jag åtminstone piggare än på många dagar och det har dessutom varit en dag med sol. Solsken har en förmåga att få livet att kännas mycket lättare, till och med dammsugaren känns lättare. Åtminstone rent tankemässigt. När jag väl kom in och hade fixat med det jag skulle innan det var dags att dammsuga, hade det börjat skymma. I samband med skymningen fick dammsugaren uppenbarligen tillbaka sin forna tyngd och eftersom det inte finns någon anledning att slita runt på en extra tung dammsugare, blev det ingen dammsugning idag. Istället kommer kvällen att ägnas åt att testa olika sätt att luta ryggen mot soffan, medan jag provläser lite i en bok.. eller ser ett avsnitt av The mentalist. Allting har sin tid, så även rygglut.


Inga kommentarer: