lördag 14 mars 2015

Måste inget

Solen skiner och visar därigenom hur såväl fönster som det mesta annat är i behov av puts och fejning. Jag har valt att hantera detta faktum genom att ta med en kaffekopp ut i solen, läst en tidning och gått in igen. Inte in för att städa, utan för att göra ganska lite och samla krafter. Det är ett bra val, alla dessa måsten och bör. De har en tendens att finnas kvar även imorgon och alla dagar därefter med, så varför stressa runt då?

Igår hade jag ett riktigt bra samtal med en människa. Bland annat diskuterade vi glädjen i livet och hur viktig den är. Just nu har det varit svårt att hålla kvar glädjen ett tag, stress har den inverkan. Bara att se hur det ligger till, gör det möjligt att välja. Antingen kan man välja att fortsätta rusa runt eller att stanna upp, välja förhållningssätt och vägriktning och försöka hitta tillbaka till känslan av meningsfullhet och känna glädje. Jag ska försöka välja de sista alternativen. Som sagt det var ett bra samtal. Igår hände nåt mer positivt, jag var på massage och det är väldigt bra för både kropp och själ. Det jag inte gjorde igår, var att vara till kyrkogården. Henrik fyllde ju år, men jag grattade inte honom där. Det gjorde jag i mitt hjärta, från samtliga ställen där jag var igår. Det är inte på kyrkogården han känns som närmast. 

Nu ska jag fortsätta i lugnlunket och i struntandet i alla måsten. Ett bra val och en bra dag helt enkelt.     

Inga kommentarer: