onsdag 7 januari 2015

Försäkrat mig om svavel

Ifall någon skulle få för sig att det är enkelt och går fort att fixa med hundförsäkringar över nätet, kan jag meddela att det tar sin lilla tid. Avsätt typ ingen brådska och kör, då hinner man. Nu är det i alla fall fixat, trixat och klart för denna gång och det känns bra. Älskade husgudar ska man vara rädd om. 

I övrigt har vi sett på en film, Emelie och jag, samtidigt som vi knaprade kladdkaka. Det är inte ens i närheten av en diet och det fungerar det med. I alla fall ikväll. Imorgon är en ny dag och den kanske förvånar genom grönsaksjuicer och annat nyttigt. Idag räcker det med kladd och naturligtvis björkaska, kanske lite organiskt svavel och en relativt stor dos c-vitamin. Kakao kan man faktiskt kombinera med rätt mycket och det är bra. Jo, vi har promenerat också. Det trots dagens motstånd till allehanda nyttigheter, men där är det liksom tillbaka på ovanstående. Älskade husgudar ska man vara rädd om. Sovtid ska man också värna om, så det är vad jag ska ägna mig åt nu.  

Inga kommentarer: