torsdag 11 december 2014

Skäll på modevisningen

Bästa brudarna <3
En dag går så fort och de senaste dagarna är inga undantag. Ta bara idag. Först jobb, lunch och kaffe med Magnus och Tove, mer jobb, kaffe med mamma, hem med hundar och så iväg på modevisning i 50 och 60-talsstil på hundcaféet tillsammans med Camilla, Emelie, morsan och Tove. Det var en lite annorlunda upplevelse, men definitivt av det mer positiva slaget med gott fika, många skratt och en avslappnad stämning. 

Fika på hundcaféet
Vilken otroligt bra idé att ha ett hundcafé egentligen. Bästa vännerna kan vara med och fika, men det fick dom dock inte idag. Idag skulle fokus ligga på uppvisandet av kläder, så det gjorde det. Förutom kläder svepte det in ett luciatåg och förgyllde kvällen.

Gud på flaska
Förutom modevisningar på hundcaféer har den senaste tiden medfört upptäckten att Gud faktiskt finns på flaska. Flera av de senaste dagarna har det inmundigats glögg med pepparkakssmak. Den är gudomligt god, så den kan rekommenderas.Inte blir upplevelsen mindre trivsam av att den intas i sällskap av trevliga människor. Jag har glöggat med Emelie, Magnus, Angelica och Tove. Samtliga glöggstunder har dessutom innefattat trevliga och ganska givande pratstunder, så mer glöggstunder åt folket helt enkelt. 

Emelie tycker att det finns godare drycker än glögg
Gårdagen kunde inte ens glögg rädda humöret helt och hållet. Det var halt och det är mindre trivsamt när det helst ska gå lite fort att ta sig dit man tänkt, men det snarare går åt motsatt håll på grund av att glidet liksom mer arbetar mot en. I dag är det bättre. En del i bättringen kan i och för sig bero på att jag inte använde joggingskor idag. 

Månskens promenad mot middag
Sko- och isproblemen har varierats med solsken och månljus och båda har bjudit till utevistelse. Månen har varit helt underbar under några kvällar och en av dessa kvällar var jag bjuden på middag till Magnus och Emelie. Jag tog vägen genom skogen och det var rekreation på hög nivå. Så vackert och så fridfullt. 

Insyn i middagsfixandet
En annan form av rekreation är att få sätta sig vid ett dukat bord och maten är lagad. Det är lyx på hög nivå. Även det var en trevlig kväll. Egentligen har jag mycket trevligt i mitt liv. Jag har så många mysiga människor omkring mig och världen är vacker, vissa dagar mer än andra och isiga dagar räknas inte till dagarna som hör till mer.

Vacker dag i en vacker värld
Soliga dagar med is vid vattnet däremot, räknas definitivt till merdagarna och det har varit några såna att njuta av också. Ytterligare en förmån jag har i livet är mina kära husgudar, det vill säga mina hundar. Hundar medför per automatik en del promenader per dag och soliga dagar är lunchpromenaderna nåt att se fram emot. Det har alltså inte bara varit vackra månnätter, utan även några helt suveräna soldagar. Kanske dessa dagar verkar lite extra fina, eftersom november har haft alltför många såna.

Krispigt solsken
När det dessutom är frost förvandlas världen till en glittrande tillvaro, oavsett om det är solsken eller månljus som lyser upp tillvaron. Jag gillar det. Glitter går inte att annat än älska och det gör jag. Jag älskar när världen ser så pass mycket ut som en saga att det inte ens skulle förvåna mig om en eller annan enhörning svepte förbi, så vackert är det. Kortfattat har alltså de senaste dagarna rusat fram och fyllts av glädje, gemenskap, glitter, Gud i flaska, mode, uppskattade caféer och framförallt av människor som betyder mycket. Stunder att samla på med andra ord. 

På väg hem efter hundcaféetid <3

Inga kommentarer: