måndag 1 december 2014

En usel jä..a dag

Nära, kära & skratt - det viktigaste
Somliga dagar tappar jag lite av den lust på livet som jag så frenetiskt försöker att hålla fast vid. Ibland, som idag, tycker jag att det är så himla mycket tjafs och trista spel människor emellan, att jag ger upp om det här släktet. Det är dagar som idag, som jag måste fokusera hårt på alla fina människor omkring. Ibland hjälper inte ens det och satt i relation till det som hela tiden snurrar i mitt huvud, så tröttar en del saker ut mig och idag känner jag mig utmattad. Huvudet värker, axlarna gör ont, jag är trött så in i norden och dessutom less. Det var en bra dag och så kom människorna, det är en ganska bra beskrivning av läget. Förutom det är det december. Jag har lärt mig att avsky denna månad. Föregående månad går under samma känsla. En del dagar går många av mina funderingar åt till att försöka komma fram till vad som är värt att ens ödsla energi på? Vad ger störst chans att känna glädje i livet? Jag vet vad som inte ger det.  

Adventsfika
Jag vet vad som ger glädje i livet också och vad som är det viktiga att fokusera på. Det är till exempel härligt när mamma gapskrattat under adventsfikat, underbart att ha långt borta personer nära och värmande i hjärtat när Emelies ögon glittrar efter julskyltningen. Sånt är viktigt. Dom som står en nära, de älskade hundarna, att slippa stress och spel samt att kunna skratta, sånt är det som bör ha prio i livet. 

Istället för kökssoffa
Nåja, jag har faktiskt en hel del härliga människor och helt underbara hundar omkring mig, så jag är lyckligt lottad. Fast dagar som idag känns det inte helt tydligt, idag är jag bara trött, grinig och rätt uppgiven på delar av livet. Idag har höjdpunkten varit att titta på julkalendern med Emelie, att jag fått middag av mamma samt handlingen på ICA där jag faktiskt fick lite axelmassage. Jag tänker inte räkna upp vad bottenpartierna innehållit, men funderingar kring personliga val är rätt omfattande dagar som denna kan jag säga. Dessutom är det mer tydligt vissa dagar att jag inte klarar av att köra bil några längre sträckor på egen hand sen Henke dog, även det innefattas i en sån här dag. 

Ljus, julkalender & tomtegröt tillsammans med Emelie tillhör
det som ger.

Inga kommentarer: