tisdag 25 november 2014

Kortfattat rädd

Mina planer på att stirra i taket går så där eller snarare inte alls än så länge. Dagen som gått har varit bra, men den får jag redogöra för imorgon. Nu är jag alldeles för rädd för att skriva särskilt långt. Rädd för att jag inte kommer att få sova i natt och rädd för att jag inte heller kommer somna. I dag fick jag en stalker. Jag har i och för sig vetat om denne ett tag, men det var först idag vi fick mer direkt kontakt. Idag fick jag nämligen med mig Keplers senaste bok, Stalker, hem från morsan och den kommer troligen att hålla mig vaken länge om inte hela natten. Antagligen kommer jag dessutom att vara relativt rädd både under läsningen och efter. I alla fall om den här boken är lika bra som tidigare Keplerböcker. Det här är en natt att se fram emot med skräckblandad förtjusning, så full fart mot sängen och en trolig vaken natt.

Inga kommentarer: