söndag 17 augusti 2014

Näckande troll

Trollbröllop i Äppelbo
Det är konstigt att det alltid känns som det inte händer något alls i mitt liv, trots att det faktiskt rör på sig. Dock inte alltid i höghastighet och det är väl det som gör att det känns som om allt står stilla. 

Emelie minglar med med Näcken..
Sen förra helgen har vi ändå tittat på Trollbröllop, hälsat på goda vänner, arbetat en vecka efter semestern som kändes alldeles för kort, gått promenader med husgudarna i solsket, haft kärt besök från Göteborg som det var alldeles för länge sen vi såg, fått Emelie omsminkad till zoombie, druckit kaffe i solen och Emelie och jag har tagit det lilla lugna i hemmets lugna vrå. 

..Rondan..
Jag har även i ren förvirring lyckats slänga mina glasögon en dag på jobbet. Turligt nog lyckades jag höra på ljudet att nåt inte stämde, så det var bara att plock upp dem och sätta dem på näsan igen. 

..och trollen.
I fredags plockade jag ner det mesta på mitt kontor i en kartong, som för närvarande står i bilen. På måndagmorgon ska kartongen och dess innehåll skyfflas upp på mitt nya kontor, för nu är det äntligen dags för inskolning till det nya arbetet. 

Morsan fikapausar mitt i Trollbröllopet.
I alla fall i två dagar, sen ska jag jobba på mitt gamla jobb en sväng för att sedan gå inskolning till och med den sista augusti. Sen är det allvar, då är det nya det som gäller fullt ut. 

Solskenspromenader
Det blir spännande och jag kommer att vara så himla trött till att börja med. Åtminstone tills något av allt det nya har ramlat på plats i mitt huvud. Trots att det blir riktigt roligt med nya jobbet, känns det tråkigt att inte jobba med de kollegor jag haft omkring mig nu. 

Solskenskaffe med sällskap
Det har varit en bra tid, men många helt suveräna människor. Dem kommer jag att sakna. Fast jag kan ju alltid hälsa på, vilket jag kommer att göra då och då också.  

ZoombieEmelie <3
Idag hade jag av någon anledning alarmet på, så det väckte mig och husgudarna med ett skrällande ljud kvart i sex.

Kärt Göteborgsbesök - Håkan, en av mina äldsta vänner
Kvart i sex visade sig vara en suverän tid för en morgonpromenad tillsammans med redan omnämnda husgudar, så vi vandrade iväg till Hallsjökvarnen. 

Emelie & Hanna, som är Håkans äldsta dotter
Det är rogivande att vara där, den gamla vackra kvarnen och vattnet som porlar ger någon slags frid i en lite rastlös själ.

Morgonens promenadmål - Hallsjökvarnen i Mobyn
Nu ska jag göra frukost till Emelie och smyga upp och ge henne, samtidigt som jag tänker surpla lite mer kaffe i sällskapande syfte. Det här har faktiskt varit en riktigt bra morgon trots att det för närvarande inte verkar hända nåt i mitt liv.

Hemmamys med Emelie <3

Inga kommentarer: