torsdag 7 augusti 2014

Nercabbat i rätt färg

Kör cab ;)

Från tanke till handling har en tendens att gå lite olika fort beroende på vilken handling som är den tilltänkta. Den här gången var det en av de gånger med ett något snabbare förlopp än jag väntat mig gällande två saker. Den ena av dem handlade om att flytta upp mitt sovrum till övervåningen och helt enkelt ta över det rum Camilla haft till alldeles nyss. Det är numer ordnat och det var i samband med förberedelserna av det, som jag kom att inse att jag inte skulle stå ut med tapeten i "storrummet" uppe. Den var vaniljgul med blå korsstygnsmönster. Åtminstone tills min nyvunna insiktsfullhet. Nu är den vit, jag målade helt enkelt om den och jag älskar det. Snacka om att hela rummet blev ljusare och med det även min lust att fixa lite mer på övervåningen. Enda problemet just nu är att jag inte orkar lyfta en soffa från källaren till övervåningen på egen hand. Det är definitivt inte roligt att invänta andra ibland.

Nåt annat som hänt är att jag lämnat in min pärla till en bilverkstad. Livet utan bil är ovant och inte helt trivsamt, men som så mycket annat ordnade sig den saken också. I väntan på pärlan fick jag plötsligt förmånen att låna en cab, eller det är ingen cab egentligen. Det är bara Majan som hävdar att så är fallet på grund av nummerskylten, men det är en opel modell lite äldre. Det mest spännande är att det är någon form av rallykoppling i den, så när det bär av bär det av fort. Vid första körförsöket skrek det till och med i däcken när jag for i väg och jag tror att det var samma visa när jag begav mig av hemåt i den lånade caben. 

Mitt i målningar, sovrumsflyttar och cablåningar måste även det sociala livet få ta lite plats, så kvällen har därför ägnats åt grillning, lite vindrickande och en hel del babblande på Majans systers altan. Det var en trevligt och kvällen varade för ovanlighetens skull lite lagom länge, så därför är jag ganska övertygad om att morgondagen kommer att gå alldeles strålande även den. Det är åtminstone min förhoppning, för med bara några dagars semester kvar vill jag verkligen kunna uppleva dem fullt ut. Fyra veckor går nämligen alldeles för fort.      

Inga kommentarer: