lördag 2 augusti 2014

Flytta isär

Så kom dagen när det hände, det som jag för ett tag sen aldrig trodde skulle ske. Nåt jag för inte allt för länge sen trodde skulle slita sönder mig om det skulle hända, medan jag vid det här laget kommit fram till att det är så det ska vara. Det var ingen chock, utan jag har haft tid på mig att bearbeta. Eftersom det var dags, eftersom jag vetat om det en stund och vi faktiskt inte varit på samma ställe ändå på ett tag kändes det helt okej när flyttlassen for iväg. Det var inga sentimentala känslor som slet i mig när jag hjälpte till att bära heller. Idag flyttade Camilla hemifrån på riktigt. Idag börjar hennes liv i ett eget hem och det kommer nog att bli riktigt bra.

Jag har till och med börjat fundera på att flytta upp mitt sovrum till det rum hon hade till alldeles nyss. Jag ser faktiskt till och med fram emot att få fixa och greja med allt utrymme vi plötsligt fick, Emelie och jag. Sex rum och kök, två toaletter, två stora hallar och en stor källarvåning är vad vi får samsas om numer Emelie och jag och jag tror att det kommer att gå helt suveränt. Camilla finns i bygden, jag kan hälsa på henne när jag vill så jag är lugn. Skillnaden blir inte så stor, eftersom hon ändå inte varit hemma särskilt mycket det senaste året. Det blir däremot spännande att se henne fixa i ordning sitt hem, bygga upp sin trygga plats att utgå ifrån. Ingen stagnation och det är strålande. Jag kanske hade haft en större kris om hon flyttat 40 mil ifrån mig, men nu känns det helt överkomligt.

Förutom diverse bärande och flyttande har jag drabbats av nåt som jag så gott som aldrig drabbas av. Jag är ingen väldig fan av läsk, åtminstone inte vanligtvis. Jag är definitivt ingen fan av Fanta, men nu är jag som förbytt. Jag fullkomligt älskar den, åtminstone för mig nya smaken, Fanta jordgubb kiwi. Jag kan så gott som svepa en lite flaska med den drycken. Jag mår inte bra av det och jag är synnerligen förvånad. Som sagt, läsk är i vanliga fall inte min grej. Nu har jag ingen Fanta i den smaken hemma, så den här kvällen kan därmed komma att bli lite jobbig. Som kompensation för denna brist ska jag trösta mig med vampyrserier och sällskap av Emelie med kompis (som helt chockartat inte vill se vampyrer utan nån inte lika efterlängtad Barbiefilm).    

Inga kommentarer: