torsdag 31 juli 2014

Knallar vidare

På väg mot eftersemestern tider. Efter semestern när mycket i det som var det vanliga innan semestern plötsligt förändras och blir nåt annat, Allt utom boendet och de vänner jag har med mig genom livet blir nytt, ungefär så ser hösten ut. Ny, okänd och delvis ganska spännande. Så jag väntar nyfiket på att få se vad livet nu för med sig, vilka vägar som nu kommer att visa sig. En del vägar vet jag redan om. Till exempel vad jag ska jobba med. För efter semestern börjar det nya, åtminstone nästan direkt, och det längtar jag efter.  

Igår fick jag till mig nåt, som satte saker och ting i det ljus det kanske borde vara. Nåt som talade sitt tydliga språk genom egentligen helt otydliga små ord. En del viktiga aspekter visade sig och berättade om att se framåt inom fler av livets områden. Rörelse är trots allt ändå det bästa, även om jag hellre skulle vilja vila ett tag till. Fast livet handlar så gott som aldrig om vila och ännu mer sällan om stagnation, så oavsett egna idéer vet jag att det bästa är att knalla på. Så det är vad jag gör, eller ska göra om ett tag. Efter semestern. Än så länge tar jag det rätt lugnt och det är okej det också, ett litet tag till i alla fall.


Inga kommentarer: