söndag 18 maj 2014

Så himla socialt

Anette & Mabbe
Jamen jösses! Tiden går så himla fort och jag har så himla fullt upp att jag inte riktigt hinner med allt jag har tänkt mig. För närvarande är det, förutom arbete, umgänge som bäst beskriver mina dagar. Allt sedan förra lördagen är det social samvaro som prioriterats allra högst. Lördagen innefattade grill- och vinkväll med Anette, Mabbe och Patrik. Det var himla trevligt med god mat och massa babbel ändå fram till två på natten. Söndagen fördrevs bland annat med Hasse och Majan i deras fäbodstuga. Som mest var det åtta hundar där och som minst var det sju. 

På socialt uppdrag
Resterande dagar har det lunchats med Majan, Camilla och Tove, det har fikats med Tove, Majan, morsan, Camilla, Therese och Magnus och på måndagen sov till och med Camilla hemma vilket inte direkt var igår annars. Måndagen var även den dag jag fick ett erbjudande som gav mig både separationsångest och en nyfiken känsla av framåtskridande. Till veckan blir det kanske klart hur det blir med det och spännande är det. I tisdags var det kontroll av bland annat blodtrycket, det var för högt men inte så högt att jag egentligen behöver oroa mig. Onsdagen var då en av långfikadagarna och torsdagen skulle ha varit en barn i sorg och meditationsdag, men visade sig inte vara nåt av sakerna. Lite snopet var det allt, efter att jag ordnat så Emelie kunde sova hos sin mormor och jag skjutsat hem hundarna i superstressfart, att upptäcka att meditationen var inställd. Istället umgicks jag med Tove under några koffeinstinna timmar, vilket var riktigt trevligt. 

Kaffe i fäbon
Igår hälsade Patrik och jag på Majan och Hasse och idag hälsade Tove på oss två gånger, så det har liksom rullat på rätt bra med det sociala livet under några dagar och det är mysigt att träffa alla dessa människor som jag tycker så mycket om. I morgon är det ett retreat som gäller, dessutom ett där man ska vara tyst hela dagen. Från klockan 09.00-18.00 är det tystnad i kombination med massage, meditation, sopplunch med mera som står på menyn. Det blir lite spännande att se hur det går. Därför blir det sängen nu. Det gäller att vara utvilad om man ska klar av att hålla sig tyst under så många timmar i sträck ;)  

Lite lördaslyx i form av gräsmatta, sol och roande
läsning har också hunnits med

Inga kommentarer: