fredag 28 februari 2014

En systers saknad

Henke har kvar sin facebooksida och det kommer han att få ha också. Det är hans sida, som han fixade med när han levde. Ibland skriver någon några rader till honom där, idag hade Camilla, min ena dotter och Henkes storasyster skrivit till honom på hans sida. Det var ord rakt ur hennes hjärta. Älskade barn, underbara barn. Om saker och ting ändå bara vore annorlunda.  

Camillas meddelande till sin bror:
Älskade bror.  
Det känns så konstigt hur min vardag fortsätter utan dig och våran fina syster. Jag saknar dig, jag saknar att ha dig omkring, att brottas, saknar att ha våra idiotiska tävlingar om vem som kan hålla sig innan för skarven i vardagsrummet längst, saknar att alltid förlora mot dig, i allt. Jag saknar att se på Hannah Montana, Avatarserien och power puff pinglorna med dig. Jag saknar att dricka te med dig och att tävla om vem som kan träffa muggen med kokhett vatten från längst avstånd. Mitt liv fortsätter, jag fortsätter att sakna, fortsätter att hata och framför allt så fortsätter jag att älska. Jag har skaffat en hund, David, en alldeles underbar vän. Han är så himla fantastisk. Ni skulle ha fungerat så bra ihop, jag fullkomligt avskyr att ni aldrig kommer träffas.  
Henke, jag saknar, jag saknar så fruktansvärt mycket, så mycket att jag ibland går sönder. Men ändå så finner jag mig själv i denna jävla vardag som ändå fortsätter, som ändå kan vara helt underbar, trots att jag hela tiden fortsätter att sakna, så mycket. Jag förstår inte, ingenting av det, snälla förklara. 
PS jag spelar fortfarande helst inte kort med någon annan än dig, ingen annan låter mig fuska konstant så jag får vinna, nu kollar jag alltid bara på  DS 
Men fan bror, vad jag önskar du var här med mig och fick ta del av min vardag, som faktiskt oftast är väldigt fin. 
Jag älskar dig kärlek, jag älskar dig hela tiden. 

Inga kommentarer: