söndag 19 januari 2014

Typ fyra sekunder

Celebert besök som kom på skoter
Så snabbt den gick och så otroligt länge det känns tills nästa kommer. Det är helgen jag menar, det känns som den knappt har hunnit börja och så är den redan över. Fredagen, efter jobbet, innebar krasch. Det var en kväll jag bedrev i mitt och husgudarnas sällskap. Ibland är det skönt att vara själv med sig själv.

Celebert besök som kom med bil och skottade
Resten av helgen bedrevs dock i ett något mer socialt stadium. På lördagen kom först Patrik, sen kom Hasse, Majan, Emma och Perka på kaffe efter att de tagit en skotertur. Magnus var på besök två gånger, ena gången bara för att skotta lite, andra gången för att dricka kaffe och spela yatzy. Sen kom Emelie med övernattningskompis hem, så dom två, Patrik, husgudarna och jag såg på Frozen, en ny Disneyfilm som var helt okej. På det hela taget var det en trevlig lördag. Ännu mer trevlig för att Camilla kom hem med nyopererade David från Torsby där hans sista dag på droppdiet äntligen var gjord. Hem innefattade inte hem till oss, utan till någon annan av viss vikt. Så det var inte förrän idag jag fick träffa konvalescenten.

Stor, men ibland ändå så liten, konvalescent
Idag skulle David få börja äta för första gången efter operationen, därför kom de hem ganska tidigt i morse så vi var fler som kunde övervaka ifall nåt oförutsett skulle inträffa. David var rakad över hela magen och hade ett stort sår som var sytt, men det såg ändå fint ut. Åtminstone för att vara ett operationssår. Dessutom såg den kära varghunden relativt pigg ut och det var skönt att se. Ätandet gick bra och hungrig var han, det enda som var riktigt besvärligt var väl tratten runt huvudet. Den tog i så gott som överallt och det går nog att anse den vara en fara för det mesta inom våra väggar, oavsett om det rör sig om saker eller levande varelser.

Camilla med sin morfar - en del av dagens kaffekumpaner
Förutom Camilla och David, Patrik och Emelie med kompis har vårt hem även inhyst min pappa, som kom förbi och drack kaffe och babblade en sväng. Imorgon beger han sig av till Uppsala igen, för att troligen komma hem nästa helg en sväng. Det var himla trevligt, trots att han mumlade nåt spjuveraktigt om mer snöskottning. Vi har även hunnit med att smaka Camillas iste. Det var gott på ett uppfriskande sätt och dessutom var det himla trevligt att bara sitta och prata ett tag. Det var Camilla, Emelie och jag som ägnade oss åt dessa aktiviteter och det är kvalitet att få umgås med sina barn. Samtal, levande ljus och gemenskap, det betyder så mycket mer än så allt annat. Annat som ibland figurerar som så väldigt viktigt, fast det ofta är saker av ingen betydelse alls när det kommer till kritan. Framåt kvällningen kom Angelica och Peter på besök, så mer kaffe blev det. Kaffe, babbel, tv-boxar, skratt och en del allvar. Vilka underbara människor jag har omkring mig, bara den här helgen har varit fylld av en del av dem. Precis som så många gånger förr, inser jag hur lyckligt lottad jag ändå är trots allt. Mellan allt kaffe och umgänge har tvätthögen fått sig ännu en omgång, pannkakor har stekts, hundlivet har gått på och jag har till och med hunnit med lite av min nya fixering, det vill säga spela candy crush. Nu ska jag sova, imorgon är det måndag och så långt ifrån helg det går att komma.

Test av iste

Inga kommentarer: