fredag 3 januari 2014

Så snubblade jag..

..då in på Onekligens blogg och hittade "en bloggrubrik för varje dag i januari 2014". Naturligtvis drabbades jag av en del huvudbry i stil med ska jag ta med de dagar jag inte visste om listan eller ska jag ta från idag. Bara det i sig kunde ha fått varit en rubrik, muttrade jag när beslutsångesten ångade fram genom hjärnans alla skrymslen och vrår. Fast ibland får man liksom bara ta och bestämma sig, så jag bestämde mig för att typ samköra de två första rubrikerna som nån form av uppvärmning och sen dra igång mer på riktigt. Så för att börja från början är väl rubrik 1 en ganska logisk start.

1. Kolla här är en bild jag gillar som jag hittade i min mobiltelefon

Å så är det, jag gillar verkligen den här bilden. Det var under en sån där underbar kvällspromenad med husgudarna som jag tog den. Vi var precis i startgroparna inför att flytta från centrum, där hundpromenaderna alltid företogs utefter älven, till det hus vi bor i nu. Det kändes just då som om  livet var precis så vackert och rörligt som som älven den där kvällningen. Harmoni, skönhet och vatten, en perfekt kombination om jag får välja fritt.


2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken… 
..var min första tanke att det måste bli Beatles "Help, cause I need somebody", med tanke på att jag vore under pistolhot. Fast vid närmare eftertanke skulle det liksom inte ändra situationen det minsta att tatuera in den texten då, utan det vore väl lika bra att ta nåt mer personligt om det nu ändå skulle ske. Bredden på min bak ger ju faktiskt utrymme för en hel del text, så några inskränkningar av den sorten skulle jag ju inte behöva fundera över. En kort stund roade jag mig med att tänka på Green Day:s "basket case" och strofen "listen to me wine" med tanke på själva placeringen, men slog det ganska snabbt ifrån mig. Kändes inte så skitkul, som jag först tyckte liksom. Så slog det mig vilken text jag skulle ta. Det skulle bli några ord ur Hollywood Undeads "the loss": smiling to the world unknowing. För att det oftast är så jag lever mitt liv. Så enkelt det blev :) 


Inga kommentarer: