torsdag 9 januari 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

Hm, tricky för det finns en del grejer att välja emellan. Som till exempel att jag skjuter upp en del saker som bilreparationer, städning av bilen, en del pappersarbete hemma och såna där mer tråkigt nödvändiga saker. Eller att vara kvällspigg och morgontrött och oförmögen att sova i tid, trots vetskapen om en morgondag från helvetet. Fast det jag kanske helst skulle vilja vänja mig av med är nog ändå känslan av att vilja göra klart. Den hänger med oavsett om det gäller jobbet, ett dataspel (med oändligt antal banor) eller när jag läser en bok. Jobbig grej som medför en relativt hög nivå av inre stress. Såtillvida grejen inte handlar om nån mer ätbar sak.. då vet jag inte, jag har inget mer än kaffe jag är totalberoende av och det vill jag inte ens vänja mig av med. Så nä, det får bli klarkänslan ändå.

2 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Klar!? Vad betyder det? Jag gillar börja bättre :)

Ulrika sa...

Haha Tigrinnan, det är väl typ en annan sida av lite samma sak..eller tja kanske typ ungefär :)