lördag 28 december 2013

Odjurserotik i mörkret

Trots att den här gångens uppåt inte tog mig till några vidare höjder, utan snarare till en medioker vardagsgråhet, är jag nu på väg utför igen. Tecknen är tydliga och har jagat mig ett flertal dagar, men en del saker vill man bara inte se. Jag vill aldrig se dessa återkommande nedgångar, mörka hål och avgrundsdjupa dyk. Jag avskyr det, jag vill leva i ljuset, vara pigg, glad, i harmoni och se allt det som är viktigt. På väg neråt tappar mycket viktigt sin viktighet och motivationen är jämställd med noll. Så utifrån nollpunkten sett med en energi som går att likställa med en utdöd vulkan, ser livet för närvarande inte så ljust ut. Min vanliga cynism gentemot livets råhet försvinner dock inte, snarare fördjupas den och därmed kan jag i och för sig roa mig med en del tankekedjor som turligt nog befinner sig väl instängda innanför mitt pannben. Andra, väldigt irrelevanta men ändå otroligt tydliga, tankar som tränger sig på är tjälen i marken och att Carro inte fick med sig sina raggsockor i kistan. 

För att liva upp mig själv har jag försökt mig på att läsa 50 nyanser av honom. Det har inte lett till några upphetsade känslor, utan snarare resulterar i en del råa gapflabb. Om det är så sagan om skönheten och odjuret ser ut nu för tiden, måste jag säga att Disney´s variant är mer spännande. Skönheten är, precis som i Disney´s version, oskuldsfull, har en känsla av att vara lite annorlunda och läser mycket. Även odjuret följer den tidigare uppsatta normen och är egocentrisk, lite farlig och har ett enormt kontrollbehov. I den nya mer vuxna versionen är skönheten till och med rent fysiskt oskuld och odjuret har ett lekrum med piskor istället för en magisk ros. När den nya varianten av skönhetenkaraktären får orgasm genom att det enormt oemotståndliga odjuret masserar hennes bröstvårtor och odjuret sensuellt säger du har sån fallenhet (eller nåt liknande) för det här, kan jag inte annat än att vrida mig. Inte av vällust eller enorm upphetsning, utan av skratt. Hur kan dessa böcker ha blivit så populära? Hos vuxna? Om det vore litteratur för tonåringar hade jag möjligen förstått det, men att vuxna människor tycker det här är så bra övergår min fattningsförmåga. Nåja, det är åtminstone roande och det är alltid lite intressant att se Disney´s sagor i nya tappningar. Fast i det här fallet är till och med de vampyrserierna jag är löjligt förtjust i mer erotiska, för att inte tala om intressanta. Fast, som sagt, det har åtminstone lett till viss underhållning eftersom jag ändå har fått skratta då och då. Dock är det inte så underhållande att jag orkar läsa hela boken, istället återgår jag till nåt som faktisk är bra. Engelsforstriologins sista del, nyckeln.      

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nyckeln, sjukt bra!

Ulrika sa...

Ja Spader Madame. Riktigt, riktig bra :)