fredag 15 november 2013

Skandalös vinkänning

Innan fredagsmys, men efter gymet, som Camilla och jag var på, begav vi oss till systemet. Det var en chockartad upplevelse att inse att jag inte ens kommer ihåg vilket vin det är jag tycker om längre*. Jag fick åtminstone med mig två vinflaskor därifrån, en med en vit katt och en med en ganska färgglad etikett som det stod nåt fågelnamn på. Morgondagen får utvisa om det kan tänkas ha varit bra val. Imorgon kväll är det nämligen middag hos Angelica och Peter innefattandes nåt glas vin. Mitt bidrag till middagen blir en beställd amerikansk äppelpaj. En kväll att se fram emot. Ikväll har det också varit en kväll att se fram emot och den är inte riktigt slut än. Ikväll har nämligen Emelie och jag haft myskväll. Just nu duschar hon och jag väntar på att hon ska bli klar. Om jag får som jag vill så kommer hon att sova hos mig inatt. Inte vet jag om jag blivit extra hönsig av allt, om det är tiden på året, det otroligt hemska som inträffade igår eller om det helt enkelt bara är så mammor är ibland. I alla fall är jag så med jämna mellanrum och nu är ett av mellanrummen. Jag vill ha mina barn nära och Emelie får därför snällt fina sig i att sova hos mig ibland.     

*Notering till mig själv, drick vin ofta nog för att komma ihåg vad som är gott. 

Inga kommentarer: