torsdag 28 november 2013

Mitt i livet

Inga ytterligare gardiner har kommit på plats. Vad är det egentligen med tiden som aldrig räcker till. Det är inte bara tid det råder brist på, utan även ork. Så vart har all ork tagit vägen. Är det årstiden, tiden på året, livet som kommer emellan med alla sina nycker eller har det helt enkelt bara varit mycket att göra ett tag? Igår var jag så trött att jag inte orkade delta i den bokcirkelträff som var inplanerad. Det är ändå nåt jag i vanliga fall prioriterar och gillar. Istället åkte jag hem efter jobbet och gick helt sonika och la mig. Trots den tidiga kvällen var jag helt slut i morse, varpå jag snabbt utnyttjade den gudomliga idén kallad flex. Nio ramlade jag in på jobbet, fortfarande lika trött. 

Idag har jag, energibristen till trots, jobbat, hälsat på och ätit lunch hos mamma, varit på meditationscirkel, hälsat på pappa , hämtat min hostande lilla dotter Emelie hos Magnus och, relativt sent, faktiskt kommit hem. Faktiskt så sent att det inte är motiverat att börja fixa med gardinerna. Turligt nog kanske, för jag är fortfarande väldigt trött. Dagen har, även om tröttheten är överhängande, gått i positivitetens tecken. En hel del av dagens händelser har varit riktigt, riktigt positiva. Jag gillar positiva dagar, så den här gillas definitivt. Nu ska jag mixtra i min sovande, men extremt hostande, dotter ytterligare en dos hostmedicin. Hoppas den hon fick utskriven idag hjälper lite bättre än den tidigare, för det är inte alldeles lätt att hosta som Emelie gör nu.   

Inga kommentarer: