onsdag 13 november 2013

Ärlighet är en dyr present

Jag sätter ärlighet och att vara rak högt. Trots det så reagerade jag till en början negativt idag när jag fick ett ärligt men inte önskat svar. Det tog mig faktiskt ändå till kvällen att komma fram till vad det var som hade hänt. Det jag fått var det jag efterfrågade, utan krusiduller eller inlindande i underliga spel, och det jag gjorde var att missa det under åtminstone ett flertal timmar. Jag är glad att jag ändå upptäckte det till sist, att jag såg vad som egentligen hade hänt. Klarseende ger nämligen ett helt annat utgångsläge när det kommer till val och att kunna välja förhållningssätt är en stor grej, som även medför en hel del ansvar hos en själv. I det här fallet gillar jag inte själva hanteringen av det hela, utan är snarare relativt säker på att det inte är det officiellt accepterade sättet även om det nog ändå i smyg är det sätt som används. Det kommer jag aldrig att gilla eller anse vara acceptabelt, jag tycker inte om spel på det viset. Dock är jag även, efter att jag upptäckte den, väldigt säker på att jag uppskattar ärligheten. Ärlighet är nämligen en dyr present och den tänker jag välja att ta emot som den ynnest den är. Så i det stora hela visade sig det här vara en relativt lärorik dag på sitt sätt och lärorik är, i min värld, nåt riktigt bra.  

Inga kommentarer: