tisdag 15 oktober 2013

I´m back

Efter tid, hur lång tid som helst, kan jag blogga igen. Bredbandet är flyttat, ihopsatt, fixat och fungerande igen. Så många dagar och ännu fler nätter, som jag längtat efter att få skriva av mig. Så pass stort har behovet varit att jag letat fram en penna och ett block, men effekten uteblir på något vis. Pennan hinner liksom inte med i mina tankegångar, på samma sätt som ett samarbetsvilligt tangentbord. I och för sig hinner inga tangentbord, och för den delen inte heller jag, med alla gånger bland allt virvlande tankestoff som surrar omkring bland hjärnans irrgångar. Dock är chansen ändå större vid datorn än med en penna, så idag är en bra dag. Idag är dagen då bredbandet återkom i mitt liv. Trots all uppladdad skrivlusta är kvällen sen och jag är trött. Så återkomsten blir därmed kortfattad. Bredbandets återkomst, Emelie har två studiedagar, jag har två semesterdagar, stjärnorna syns tydligt genom mitt sovrumsfönster och hundarna snusar sovande och tryggt bredvid mig. Trots att hösten pågår för fullt och viskar om den tid på året jag önskar inte fanns, om saknaden efter två av de viktigaste i världen, rör sig livet framåt. En del dagar, dagar som idag, rör det sig till och med framåt på ett bra sätt.     

2 kommentarer: