tisdag 3 september 2013

Whiskey i falsett

En dag som denna började med att telefonen ringde. Yrvaket svarade jag i nån whiskeyform av falsett: vad är klockan?? Klockan visade sig vara 07.15, så läget var under kontroll. Sen var det bara att bege sig för att leka kontor en lång stund, men en relativt bra lång stund. Efter jobbet kom jag hem till nylagad middag. Det är skönt att Camilla är hemma igen, på så många olika vis. Att bli serverad middag är bara en liten del i det hela. Vi har saknat henne, Emelie och jag. Inte nog med att middagen var klar när jag kom hem, en av orkidéerna hade slagit ut också. En helt igenom bra eftermiddag/kväll med andra ord. 

Nyutslagen orkidé - ser nästan ut som en fågel med vingarna utfällda
Så hände det då. Klockan 18.00 idag var det nypremiär för mig på gymet. Dagen till ära var det afromix, som fick agera startskott. Det var roligt, jobbigt, svettigt och jag kände mer än en gång att det var ett tag sen jag rört min lekamen på nämnda vis. Så skönt det var att komma igång igen. Efteråt skulle jag, om inte benen känts som betongklumpar, ha svävat hem. Väl hemma var det dags för hundarna att få sin kvällsrunda, så jag tog mina betongben och gick ut på promenad. Det var så himla vackert. Solnedgång, blå himmel, några moln som speglade sig i älvens blanka vattenyta. Det var en njutning att traska omkring och bara insupa den världsliga vackerheten. Sen hem, för att ta emot besök. Besöken var i och för sig redan hemma hos oss när jag kom in, trivsamt nog. Kvällen tillägnades därefter kaffedrickande, yatzyspel och babbel. En del dagar är bara så. Det händer egentligen inget märkvärdigt, men i allt det där vardagligt vanliga gömmer sig det som verkligen är märkvärdigt.. nästan magiskt. Jag pratar naturligtvis om lyckan i att ha familjen nära, sammanhållningen,vännerna, gemenskapen och den trygghet som kommer sig ur att känna någon väl. Det är såna här kvällar, kvällar som är nästan magiska, som gör en ödmjukt tacksam. Det är egentligen otroligt så mycket fint man har i sitt liv. 

Kvällens hundpromenad bjöd på en otroligt vacker vy    

2 kommentarer:

Pia sa...

Så vackert på promenaden <3

Ulrika sa...

Ja Pia, underbart <3