söndag 22 september 2013

Utanpå mitt skinn

Det var under kvällen idag, när jag stod i huset vi flyttar till och höll upp det inramade kortet på Carro, som det slog mig varför nerverna ligger utanpå mitt skinn och varenda rörelse, vartenda ljud, nästan varenda tanke snuddar vid någon av dem och får världen att vibrera. Jag förstod där och då att det är flytten som gör det. Flytten som vi, Camilla, Emelie och jag, längtat så efter, som vi önskar och som troligen kommer att bli jättebra. Den är den som får mig att känna mig så ledsen, eller det är åtminstone den som gör att alla otroligt ledsna känslor slits upp till ytan och läggs utanpå mitt skinn. För varje flytt, innebär att vi flyttar ett steg längre ifrån där dom fanns med oss. Ett steg längre bort ifrån där Carro och Henke var en del av våra vardagar, helger, jular, nyårsaftnar, påskar och födelsedagar. En flytt som betyder så mycket mer än bara ett nytt ställe att bo på. Det betyder ett ställe att bo på fler steg ifrån där vi var tillsammans, där vi var Carro, Camilla, Henke, Emelie och jag och där det var den konstellationen som var oss.. den konstellationen som var vi, som vi i världen eller ibland vi mot resten av världen. Varje steg ifrån gör ont, jag vill ju ha dem så nära. Så nära det bara går och nu är dom inte ens med. Nu flyttar vi ett steg längre ifrån det som förut var oss och det är klart att det känns. Det är klart att det får alla mina känslor, nerver och mitt krackelerade hjärta att vibrera, skaka och gå sönder igen. Det är klart att det gör ont, för det står för nåt som jag egentligen inte orkar vara med om. Ett liv utan dem, ett liv utan oss, ett liv i en konstellation där väldigt viktiga delar saknas.. som jag saknar. Jag älskar dem!  

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vill bara säga att jag saknar dig.... dina inlägg alltså. Jag vill inte stressa dig till nåt inlägg ;-), skrivande ska alltid ske då tiden för det är rätt!! Men ville ändå att du ska veta, att jag saknar att läsa dina ord!
Kram

Ulrika sa...

Men tack Ulrika! Tystnaden beror inte på att jag inte vill skriva, utan på att jag inte vill skriva på telefonen. Vi har ju flyttat och allt har uppenbarligen sin tid, så även bredbandsflyttar och uttrasslande av kabelhärvor. Men snart så :-)
Va glad du gjorde mig, det behövde jag idag :-)
Kramar tillbaka till dig!