fredag 6 september 2013

Relativt tidsenligt

Lunchkul
Det verkar som tiden i all sin relativitet, svischar fram relativt mycket fortare än tidigare. Dygnens timmar verkar inte längre räcka till, men som kompensation verkar stressnivån slå i taket så gott som varje dag så nåt finns det definitivt för mycket av. Med tiden som numer verkar i en ihoppressad form, finns inte ens riktigt tid att skriva så mycket. Idag blir det kort.

Morsan fixar biffen.. eller eller åtminstone pannkakorna
Morgonen var bra, tills klockan ringde och jag yrvaket vände mig i sängen och la mig på samma ställe som en hund tydligen hade ansett vara ett bra ställe att spy på. För att sammanfatta det hela kan jag säga att det inte är en optimal start på en alldeles för tidig morgon. Därefter har det varit jobb, jobb och jobb och så ridning, i alla fall för Emelies del. Lunchen, i form av pannkakor, stod morsan för och middagen, som bestod av kassler, hemgjord potatissallad och grönsallad, fixade Camilla. Lyx helt klart! Slagskämparna från igår, hade tydligtvis blivit våldsammare under natten och fanns med i tidningen idag. Kaffet har flödat, hundarna har promenerats och jag hämtade Emelie från ridningen iförd nattlinne, jeans och en jacka. Emelie åkte i och för sig till ridningen i foppatoffor, så Camilla fick åka hem efter stövlar i en väldig fart. Hon hann tillbaka i tid för hästhämtning inför ridningen, så därefter förlöpte ridandet på utan ytterligare incidenter. Trots stress, förvirring och spyor har det varit en bra dag och en lika bra kväll. Nu hoppas jag bara att mannen jag helst av allt vill ha i min säng inatt dyker upp. Mitt förhållande med John Blund är nämligen ett sånt där komplicerat förhållande.  

Hundliv
Hästliv
Middag

Inga kommentarer: