onsdag 4 september 2013

Navelsmycken & slagsmål på finska

Hälsosamt värre
En del dagar är stressiga, idag har det varit en sån dag. Framförallt på stället där jag leker kontor om dagarna, men stressigt innebär inte per automatik otrevligt för dagen har varit helt ok. Förutom jobbandet har Camilla serverat såväl lunch som middag, jag har fått en present i form av hårborste, Camilla har satt i nytt glitter i naveln vilket var vackert, Emelie och jag har varit ut med hundarna tillsammans för att efter det hälsa på morsan och det har hänt saker utanför vårt vardagsrumsfönster. Grejerna som hänt utanför fönstret är i och för sig inte så märkvärdiga, men ett tag trodde vi att det skulle bli riktigt allvarligt. Det blev det inte, utan istället lugnade det ner sig. Händelserna stod två män för, de engagerade sig nämligen i att högljutt, och mindre nyktert, argumentera på finska. Mellan argumentationerna ägnade de sig helt enkelt åt att slåss. Först trodde vi att nån utanför klappade händerna mellan argumentationstillfällena, för det var så det lät. När vi tittade ut insåg vi att det inte var händerna som blev klappade. Nåja, vad gör inte folk för att roa sig liksom. 

Förtjusande varelser med på promenaden
Förutom navelsmycken och slagsmål på finska, har dagen även innehållit en föreläsning. Det var i jobbet vi fick gå på den och den som föreläste heter Louise Hammarberg. Det var en bra föreläsning om nutrition. Vi fick allehanda tips på både recept som saker att tänka på. Naturligtvis begav jag mig hem och föreläste om allt jag hört för Camilla, men Camilla är tålmodig och lyssnade med ett stoiskt lugn. Hon hade kanske inte varit lika tålmodig om det vore nåt hon inte är intresserad av, men idag var hon intresserad och, som sagt, tålamodet själv. Nu ska det bi sängen. Imorgon är en ny dag.

Present till mig idag
   

Inga kommentarer: