måndag 29 juli 2013

Som sagt

Tänk så ofta människor bara slänger ord omkring sig, utan eftertanke och oftast utan att egentligen mena så mycket med dem. Jag är ibland en av dessa obetänksamma, som kan göra mig lustig över mig själv, ibland driva med andra i nån dålig humorform, irriterat kasta ur mig nåt obetänksamt eller för den delen faktiskt säga nåt vänligt ibland också. Allt detta utan att ägna alla dessa ords åverkan en tanke. Men ord är kraftfulla, oavsett vilken tanke eller brist på tanke som ligger bakom, så påverkar det uttalade människor starkt. Ofta landar uttalade ord, vare sig det är verbalt eller i skrift de är uttalade, i mottagaren för att stanna. Tänk alla ironier, alla skämtsamt uttryckta saker, alla arga ord som bara kastas fram. Tänk alla vänliga, omtänksamma, kärleksfulla ord som också kastas omkring. Tänk alla tankar vi har om oss själva. Så dök vattenbilden upp framför mig på datorn. Som vanligt säger bilder mer än ord och det är nog tur det.

Inga kommentarer: