onsdag 3 juli 2013

A bit fishy

Det är tre fiskar i fontänen, som ligger i den lilla parken tillika vår bakgård. Det utgör just nu stora problem för Emelie och hennes kompis Hanna, fiskarna bör räddas och hur räddar man fiskar ur en fontän om man inte har en hov? Det går till exempel att försöka med plastpåsar, men det är inget jag rekommenderar för dem som vill lyckas. Igår kväll förväntade sig Emelie att jag skulle vada ut i fontänen i foppatofflor, relativt orörlig i överkroppen, för att lyckas med det uppdrag hon och kompisen misslyckats med, Jag kan tala om att till och med utan en smärtande skuldra och en kropp som beordrar vila, hade jag vägrat gå med på nämnda uppdrag. I fontänen är det nämligen inte bara fiskar som kissar, dessutom är jag helt säker på att jag inte skulle göra samma succé som Anita Ekberg. Nä fiske i fontänen överlämnar jag till de mer kunniga på påsfiske. Fast jag håller med Emelie och Hanna, det är synd om fiskarna som är där. 

2 kommentarer:

Tess sa...

Jag tycker också synd om fiskarna, och jag tycker att de som har "planterat in" dem kan "plantera ut" dem igen...

Men det är väl inte lika "roligt" eller nåt.

Ulrika sa...

Jag håller med dig Tess. Är otroligt lågbegåvat att släppa de stackars fiskarna i fontänen, ännu mer lågbegåvat att inte vara vänlig nog att släppa tillbaka dem i det vatten de vanligtvis bor i.