måndag 17 juni 2013

Så förälskad

Det kan gå fort i kärlek. Åtminstone kan det gå fort när det kommer till förälskelse. Allt hänger på den första kyssen sägs det, men för min del räcker det med ett ögonkast. En kort stunds samförstånd i en blick, sen är det kört. Som nu, nu är det kört och jag är, om inte kär och galen, så i alla fall totalt förälskad. Plötsligt smälte vi liksom bara samman, blev ett och sen dess känns det som vi inte borde vara ifrån varandra en endaste sekund till i livet. Hela uppenbarelsen gjorde mig mållös och alla instinkter gällande attraktion väcktes till liv, inom loppet av så där en sekund. Nu gäller det bara att få till det, se till att vi liksom får varandra. Frågan är bara när plånboken säger okej till nämnda kärlek, för det är en sån där typ utav kärlek som man måste köpa för att få. Naturligtvis pratar jag om skor. Vad annars kan få en kvinna på fall inom en sekund och genom ett ögonkast? Det är inte vilka skor som helst, utan det är röda skor som bara skriker åt mig: ta mig, ta mig.. och jag tänker försöka att ta dem, bara den där plånboken samarbetar då som sagt..


2 kommentarer:

Tess sa...

Usch. Att köpa skor är bland det värsta och tråkigaste jag vet.

*Ryyyser*

Ulrika sa...

Haha Tess, det som är såååå trevligt :)